Friday 23 November 2012

Surfing :P

Käisin hommikul enne randa minemist poes ja sain vahetusrahana tagasi uue 20 randise. LAV-is on viis rahatähte - 10, 20, 50, 100 ja 200, igaühel üks loom kuulsast BIG 5-st. Mõni aeg tagasi lasti välja aga uued rahatähed, mida kaunistab Nelson Mandela. Mandela (või rahva keeles Madiba) on LAV-i üks tähtsamaid tegelasi, sest oli apartheidivastase liikumise aktivist, omamoodi ka sümbol. Mandela saadeti 1962.aastal eluaegsesse vangistusse, vabastati aga 27 aastat hiljem. Suure osa vangipõlvest veetis ta Robben Island'il, mis asub Cape'i lahel ja on tänapäeval muuseum. Lõuna-Aafrika esimestel vabadel valimistel valiti Mandela presidendiks (esimene mustanahaline). Mandela-armastust tõestab temanimeline päev 18.juulil, mis on täis suuri pidustusi terves riigis. Samuti see, et igas linnas on olema Nelson Mandela boulevard, street või road. Minu meelest on Nelson Mandela pildida rahatähed igatahes mõistlikumad kui BIG 5 piltidega (viimased ju peamiselt turistide meelitamiseks), aga ega siis BIG 5-ta saa ning nüüd ongi esiküljel Mandela ning tagaküljel üks kuulsast viisikust.

Pärast viite kuud LAV-is otsustasin veel enne äraminekut proovida ära ühe olulise asja - surfamise. Mu sõber Pete oli ikka väga üllatunud, kui ütlesin, et ma veel ei olegi proovinud, sest LAV-i rannad (Durban, Jeffrey's Bay, Cape Town jne) on ühed parimatest surfirandadest maailmas. Aga lõpuks ikkagi jõudsin :)

Bookisime siis surfitunni Cape Town'i äärelinnas Big Bay's. Big Bay asub Atlandi ookeanis ning vesi on seal külm. Õnneks piisavalt külm ka haide jaoks ning turvalisem kui teisel pool neeme ehk siis False Bay's (False Bay ei ole küll India ookeanis, kuid vesi on sealpool neeme veidi soojem ja hairünnakuid ka rohkem). Kui näiteks Austraalias pidavat haide eest olema üles pandud võrgud, siis LAV-i ümber neid ei ole ning hoogne kalapüük ning populaarne shark cage diving (haid meelitatakse kaladega kohale, turistid topitakse puuri ja lastakse vette haide keskele) on haid randadele väga lähedale toonud. Selle aja jooksul, mis me siin oleme veetnud, oleme kuulnud päris mitmest rünnakust. Kohalikud siiski lohutavad, et haid ründavad tavaliselt proffe :) Eeeh, tavaliselt??!!

Hommikul sõitsime siis Big Bay'sse, pugesime kalüpsosse, haarasime lauad ning suundusime koos treeneri Brandoniga randa. Oleksime juba varem surfitundi läinud, kuid sel nädalal olid ilmad kuidagi liiga tuulised. Veider, et kui Eestis ootavad surfarid tuulist ilma, et saaks vette minna, siis siin on just vastupidi. Tegelikult küll lihtsalt meie algaja staatuse tõttu.

Tund algas rannaliival, kus õpetati, et tuleb püsida keset lauda ning pikali olles peavad jalad olema suht laua lõpus ning harjutasime püsti hüppamist. Tundus lihtne ;) Vette jõudes loomulikult ei olnud. Lisa (austrialase Isabeli sõbranna, kes Kaplinna külastab) oli varem nädalasel surfikoolitusel Portugalis käinud ja sai kohe esimesel lainel sõita, aga mul võttis veidi kauem aega. Küll ma ikka pusisin, et neid jalgu õigesse kohta ja piisavalt harki saada, aga lõpetasin ikkagi näoli või selili vees. Üks kord tuli isegi päris kogemata välja ehk siis tõepoolest seisin laual, aga enamus kordadel läks metsa. Brandon vedas mu siis tagasi liivale, et kuivtrenni teha. Harjutasin ja harjutasin, kuidas oma jalad kiirelt õigesse kohta suunata, et saaks laua tasakaalu. Kandis vilja, sest vette tagasi jõudes sain kiita, et vähemalt jalad on nüüd õiges kohas. Tasakaaluga pidin veel tööd tegema. Aga see tuli lõpuks ka, sest paar korda veel ning ma surfasin - hüppad lauale, ootad lainet, sõuad sõuad sõuad ning kui tunned, et laine tõukab, siis hops püsti ning surfadki.

Tund kestis 1h 15min. Vesi oli jääkülm (wetsuit on küll seljas aga jalalabad on paljad), kuid surfihoos ei pannud seda loomulikult tähele. Tagasi rannale jõudes ei tundnud igatahes enam varbaid. Vedasime end koos laudadega dušši alla, pesime puhtaks, panime lauad auto katusele, tänasime oma suurepärast treenerit ning otsustasime, et tuleme esmaspäeval tagasi. Nüüd siis tean, mis viimased nädalad mind ees ootavad - surfing.

Mõned stiilinäited :)

Kahjuks veel mitte minu stiil

kairulli said...

Väga äge! Ma tean täiesti, mida sa tunned :-)