Monday 24 September 2012

Table Mountain

Table Mountain ehk Lauamägi on see suur suur (no tõesti on suur) mägi keset Kaplinna, mille otsa ronimine on kõikide turistide check-listis. Table Mountain on igal pool. Kui oled kesklinnas ja tahad teha pilti, siis paistab kuskilt ta ikka.

Table Mountain'i puhul on veider see, et ükskõik kui selge ka taevas ei ole, on alati võimalus, et ainult mägi on kaetud pilvevaibaga ning seetõttu tuleb matkapäeva hoolikalt valida. Legend ütleb, et kurat ja hollandlasest matkasell olevat mäejalamil suitsetamisvõistlust pidanud ning hollandlane võitis. Selle peale kadus kurat võttes matkaselli kaasa ning jättes maha suitsupahmaka, mis seal senini koguneb. Teise legendi kohaselt suitsetavad nad senini seal ning seetõttu ka pilv.

Tegelikult saab mäe otsa ka Cable Car'i abil, kuid meie otsustasime ronida. Valisime selleks üliilusa kuid samas kuuma päeva. Sõitsime umbes poole mäe kõrgusele, parkisime auto ning alustasime rajaga, mis on suhteliselt järsk (asub natuke pärast kaabliauto jaama). Matkaradu on tegelikult rohkem ja neid on peaaegu, et mäe iga külje peal, kuid meie valitud on vast kõige tuntum. Rada oli raske, mis siin salata, sest terve tee läks mööda treppe ja see on minu arust oluliselt raskem kui lihtsalt mööda teed ülesminek. Poisid, Hugo ja Brian, püüdsid vaprust üles näidata ning alustasid suhteliselt kiiret kõnnakut. Mina ja Julia julgesime aga puhkepause teha, pilte teha ning vaadet nautida.

Table Mountain'i otsas kohtab mägijäneseid, keda nimetatakse dassie'deks. Huvitaval kombel on dassie kõige lähedasem sugulane elevant :D

Dassie'sid oleme tegelikult näinud ka Cedarbergi mägedes ja Lion's Head'i otsas.

Kui raske tee otsa lõpeb, siis avaneb ülevalt väga fantastiline vaade kogu linnale ja kaugemale veel. Üleval on küll suhteliselt tuuline ning kiire ilmamuutusega tuleks ka arvestada, sest väidetavalt sureb Table Mountain'i otsas igal aastal 6 inimest ja peamiselt just seetõttu, et ilm on järsku halvaks keeranud, mäe tihedate pilvedega katnud ning matkajad ei ole piisavalt sooje riideid kaasa võtnud. Seda 6-inimese lugu olen kuulnud juba liiga palju ning natuke kahtlaseks hakkab see juba muutuma, seega loodan, et kui see ongi tõsi, siis vähemalt edaspidi hirmutab see jutt inimesi piisavalt ning 6st saab 0.

Kahjuks on ka kuritegevus seal üleval väga tavaline ehk siis turiste tühjendatakse hoolega (aga see on vist tavaline üle terve Lõuna-Aafrika, sest ka Draakonimägedes matkamas käies kohtasime teel sõjaväelasi, kes kolm korda nädalas mäge patrullimas käivad).

Mäe otsas on suhteliselt kivine maastik, kevadel ja suvel ka kaunid taimed. Matkasime üleval päris pikalt ning suundusime veel enne allatulemist kaabliauto ülemise jaama poole, sest sealt pidi eriti kaunis vaade linnale avanema. Peale turistide hordi, mis sellel laupäeval oli kohe eriliselt suur (nagu näha ka autode rivi järgi),
ei olnud seal aga midagi nii erilist, mida mujalt ei näe.